Skip to content

FAST 5

12/29/2011

S’acaba l’any i s’ha de fer balanç de tot l’any. Aquesta setmana al programa Ningú no és perfecte, per exemple, em van demanar una llista de les 5 pel·lícules més destacades d’aquest any. Com que la meva memòria és més pobre que un protagonista de Callejeros vaig recórrer a Internet.

 

Vaig buscar els top 10’s de films del 2011 segons bloggers i mitjans especialitzats i em vaig endur una gran sorpresa. A part de destacar films previsibles com Attack the block o Driver sempre s’hi repetia un títol: Fast 5. Resulta que la cinquena entrega de la saga iniciada per The fast and the furious, un blockbuster estiuenc, s’ha guanyat un racó en aquestes llistes. Curiós.

Així que no vaig tardar res en baixar-me-la. Aquella mateixa nit me la vaig mirar per intentar descobrir d’on surt aquesta semi-admiració cap a un producte comercial sense miraments. Reconec que la saga m’agrada, no és art, però és entreteniment pur i dur, i en aquesta última entrega sembla, que a més, si han tirat una estona creant-la.

 

Sí, surten carreres, sí, surten mamelles, sí, tots els nois tenen més múscul que cervell…però la barreja és perfecte pel següent.

 

1.Non-stop: el guió no té filigranes, però és molt equilibrat. Les escenes per agafar aire entre acció i acció t’informa, et fa lligar caps i t’avança un “encara més impossible”.

2.El convidat: diuen que els millors films de Bond són els que tenen millor malvat. Qui pot plantar cara a Vin Diesel? Doncs només Dwayne Johnson, The Rock. Encert de càsting crucial.

3.L’equip: Ocean’s 11 ha fet molt mal, però en aquest cas molt bé. Un equip és l’excusa ideal per donar èpica a un relat, a més de fomentar l’amistat i omplir els temps morts. A més, han pogut reunir actors apareguts durant la saga.

4.Brasil: peixos fora de l’aigua. A les anteriors entregues els protagonistes fugen de la justícia, però coneixen els carrers com el palmell de la seva mà. Aquí no, nou lloc, noves regles, més complicacions.

5.Ser conscients: aquesta saga ha anat perdent realisme a cada entrega. La gent vol més i més espectacular. No busquis profunditat, cerca humor. Els actors no es dirigeixen a la quarta pared, però si ho fessin encaixaria.

En definitiva, aquesta és la millor pel·lícula d’acció de l’any, segurament. Un producte comercial sense miraments, però segur de si mateix i del que vol el seu públic. Res de nou, però ben fet. I això, actualment, es per treure’s el barret.

Anuncis
No comments yet

Deixa un comentari

