Skip to content

THE YELLOW SEA

01/19/2012

L’Anacleto coreà A.K.A “la he liado parda”

Em van tocar unes entrades pel film a RAC1 (una abraçada a tot l’equip del Tot és possible) i vaig decidir que era una bona manera de celebrar el meu aniversari.

Tot i ser guardonat a Sitges per la millor direcció no en sabia gaire. Vaig decidir no saber-ne res, i així no deixar-me portar per prejudicis.

 

El seu començament em va enganxar. Un taxista pelat i amb sospites de calçar unes banyes de campionat acaba desesperat, acceptant matar a un desconegut a canvi d’una bona suma i l’esperança d’un futur millor. La trama avança i veiem com la jugada li surt malament i acaba just enmig del foc creuat de dues bandes rivals. Passem del drama a l’acció desbocada en un plis plas, i em vaig quedar amb el cul tort.

Els motius?

EL PROTAGONISTA: Un personatge desesperat, amb mil temors i maldecaps, en definitiva, treballat, que ben aviat hi simpatitzes acaba diluint-se, cedint tot el protagonisme a…

LES DUES BANDES:…que ocupen mitja pel·lícula. Ben cert, són el millor encert del film, com es van putejant l’una a l’altra, però jo vull saber del protagonista, ja convertit en una simple rata a perseguir.

L’ACCIÓ: Us diré que algú més va riure a la sala durant aquestes seqüències . Vaig sentir que la censura d’aquell país prohibeix l’aparició d’armes de foc en pantalla, tot ha de ser molt artesanal. Bé, doncs aquí la sang i explosions ocupen pantalla provocats per una cuixa de pollastre o una destral pocket. Delirant.

SITGES: A veure, el film és exagerat, però on hi ha el component fantàstic o de terror?

EL DUBTE: això, exactament igual, ho arriba a fer Michael Bay tindria les mateixes alabances de la crítica?

No comments yet

Deixa un comentari

