Skip to content

THE CABIN IN THE WOODS/ COSMOPOLIS

10/12/2012

Potser el meu cap ha fet crack i jo sense saber-ho. Els dos films s’han estrenat al Festival de Sitges, i mentre un ha rebut lloances per tots costats l’altre s’ha emportat tots els pals. Curiosament, jo penso exactament el contrari en ambdós casos. Segurament jo no tinc la raó, però doneu-me un parell de minuts per explicar-me.

The cabin in the woods

Guió Joss Whedon i dirigint un dels deixebles de J. J. Abrams per fer aquest divertiment de metacinema. El guionista intenta donar sentit, o més aviat riure’s, de tots el tòpics del gènere de terror per adolescents donant explicacions extravagants . Cert, et pot arribar a entretenir, també estic molt a favor de reflexionar de com el gènere s’ha anat repetint fins tornar-se una aberració, però malauradament, es perd. A mitja pel·lícula sembla rendir-se i simplement acontentar-se calentant la bragueta als fans. Jo m’esperava un xic més, i amb el pla final, vaig entendre que m’havien pres el pèl. Si he de quedar-me amb un idea semblant he de dir que prefereixo Scream.

fitxa IMDB

M’hi falta: un xic més de reflexió i contenció, una idea així d’original es mereix un xic més de cura.
M’hi sobra: el pla final, totalment fora de lloc.

Cosmopolis

Tots sabem que Cronenberg és un director amb dues cares, quan dirigeix històries que toquen de peus a terra (Promesas del este) i quan es deixa portar per jocs mentals (El almuerzo desnudo). Aquesta vegada és un film de la segona categoria, que no pretén explicar una història, simplement fer una reflexió, un monòleg en imatges, sobre la decadència del capitalisme. Hi trobarem diàlegs metafòrics, interpretacions fredes i muntatge inconnex, però això, ja ho sabíem abans d’entrar-hi. Qui vulgui acceptar l’aposta gaudirà d’allò més, qui busqui una reivindicació demagoga s’equivoca de pel·lícula.

Ah, i per cert, Pattinson se’n surt amb èxit.

fitxa IMDB

M’hi falta: poca cosa, potser un xic de sexe bizarre d’aquell en que Cronenberg és un mestre.
M’hi sobra: la conversació final amb Paul Giamatti, una retallada hauria fet més rodó el metratge.

No comments yet

Deixa un comentari

