Skip to content

ELS MALSONS DELS NOSTRES AVIS, de Sebastià Roig

01/08/2014

39994869Com tot cinèfil de pro tinc la meva particular biblioteca plena d’obres que tracten el món del cinema: sobre els seus gèneres, els seus creadors o anàlisis d’obres. És per això que quan algú em vol regalar un llibre sobre el setè art ho té pelut per donar amb una obra que no tingui i que pugui despertar el meu interès. Santa Claus va acceptar el repte i em va obsequiar aquest Nadal amb Els malsons dels nostres avis, el terror i el fantàstic a Catalunya; de Sebastià Roig. Ara que ja he acabat la seva lectura admeto que l’ha encertat de ple el barbut aquell del gorro vermell.

Aquest assaig recull els impactes que van tenir els primers films de terror i fantasia a la nostra terra. A les seves pàgines hi ha un repàs de les traduccions en català que va obtenir les novel·les de gènere van servir de base pels primers films muts i els seus respectius remakes amb veu. Si aquest treball ja és prou interessant per si sol encara és millor descobrir la recepció que les obres van obtenir per part de crítica i public (resulta que els catalans es pixaven de riure amb els primers vampirs o monstres en moviment) i com escriptors catalans (entre ells Dalí) agafaven prestats idees d’aquestes obres per adaptar-les aquí. Com a mínim curiós.

En resum, un passeig pels primers anys del segle passat que a més d’interessant pot despertar més d’un somriure, com ha sigut en el meu cas, imaginant com el meu avi devia dir que aquell monstre de Frankenstein era més ridícul que terrorífic.

Anuncis
No comments yet

Deixa un comentari

