Skip to content

IT FOLLOWS

10/13/2015

It_Follows-990733421-largeMolts afortunats segurament llegeixen aquestes paraules des de Sitges. O millor encara, no ho fan; estan en una sala veient una pel·lícula de gènere que ves a saber si és bona o no. No importa. Viuen el Festival Internacional de Cinema de Catalunya en primera persona i jo em moro d’enveja. Com que la meva agenda no em permet fer-hi una escapada (segon anys consecutiu que això succeïx i prou que em lamento) he hagut de calmar la meva ànsia recuperant un dels títols més destacats de la passada edició. Sí, amics, m’he vist la molt comentada It follows.

Aquest film ha caigut a les meves mans amb molt hype. Per sort d’ella només en recordava això, que va tenir molta anomenada, però res del seu argument. Spoilers free. Així que vaig apagar la llum del menjador, silenciar el mòbil i apretar el play.

Com que no us vull espatllar l’experiència no penso explicar res de la trama. Si de cas, i resumint i sense aixafar res, puc dir que el seu argument veu de The Ring i es reverteix una de les regles d’or del cinema de terror.

Comencem per lo bo. L’actriu protagonista, alguns cops de puny del director damunt la taula i, sobretot, l’score funcionen. És innegable. Però no tot està al nivell, l’estil pausat de la narració a vegades em fotia de mala llet. Entenc que s’intenta jugar amb el tempo per angoixar a l’espectador, però Ti West també ho fa i em fascina el doble. La cinta intenta apostar per un terror més ambiental que pels simples espants d’imatge impactant (que n’hi ha) i cops de volum (que n’hi ha, però quasi sempre ascendents), però en algunes ocasions provoca hilaritat (escena platja, escena xerrant al jardí). No em va acabar de convèncer la mitologia central. La maledicció em va semblar un xic sense sentit, que funciona per fer avançar la trama però que no va més enllà i si ho pretén no funciona.

itfollows3-xlarge

En resum; no m’ha agradat massa. Reconec, això sí, que és un bon film, però que no ha connectat gens amb mi. N’estic segur que a molt els hi pot impressionar el seu visionat, però potser és que sóc gat vell o ves a saber si servidor no és públic pensat per aquesta obra, que m’ha deixat amb una gota de suor penjant del front.

El millor: un nou director que promet oferir un punt de vista personal en el gènere de terror.
El pitjor: que vull que m’agradi, però no hi ha manera. He rigut més que no pas aterrit.

It Follows  2014    FilmAffinity

Nota: 4/5

Fitxa a IMDB

Anuncis
No comments yet

Deixa un comentari

