Skip to content

ULTIMATE EDITION DR. SLUMP Nº 01, D’AKIRA TORIYAMA

11/14/2015
Nº de páginas: 248 págs. Editorial: PLANETA DE AGOSTINI Lengua: CASTELLANO ISBN: 9788416401895

Nº de páginas: 248 págs.
Editorial: PLANETA DE AGOSTINI
Lengua: CASTELLANO
ISBN: 9788416401895

La meva generació, i alguna anterior i moltes posteriors, ha quedat marcada per Bola de Drac. L’anime va ser el responsable que milers d’infants somies en crear i llançar boles de foc, poder-se tele-transportar i demanar desitjos a dracs màgics. A banda d’això, la sèrie, va ser responsable del desembarcament a Catalunya d’una invasió nipona. De sobte, en tots els quioscos, va aparèixer un tsunami de mangas, animes i OVA’s que van obrir-nos tot un nou món per davant. L’ara mega popular Saló del Manga de Barcelona ho deu tot a aquell nen amb cua i un núvol groc sota els peus. Però si Goku va ser el primer capítol d’aquesta història d’amor entre casa nostra i Japó hi ha un pròleg que alguns han mig oblidat: Dr. Slump, altrament dit Arale.

Recorda que quan era un marrec m’empassava tot allò que el recent nascut Club Super 3 m’escupía. M’agradava tot, sense criteri, sense més. Eren dibuixos que m’enganxaven al televisor, dels quals memoritzava les lletres de les seves intros i gaudia amb les seves aventures a diari. Però va ser Dr. Slump la que em va fer entendre una fet extraordinari: algú creava tot allò. Allà quedava molt clar que l’autor de la sèrie era un robot (!?) amb un ajudant humà qui s’empescava tot aquell món impossible ple d’aventures que mai, absolutament mai, sabies cap a on tirarien. Encara no sabia com s’anomenava aquella andròmina, però ja l’admirava. Aquella llauna amb potes, poc després, tornaria a revolucionar-ho tot amb set boles; i dos pebrots. Visca Akira Toriyama!

Tot això a què ve?

Doncs resulta que l’altre dia estava per Barcelona i em vaig acostar a Norma Còmics, estava fent el triangle friki, i amb la meva parella vam trobar-nos amb una fantàstica promoció de Planeta deAgostini. Han tret el primer volum del còmic del Dr. Slump per encara no tres euros. Com que entrar en aquest tipus de botigues fa perillar la cartera jo me’n vaig abstenir, però vaig fer pressió a la Mònica per fer-se amb un exemplar. Tot i que ella no és lectora de còmics li va fer gràcia, i la nostàlgia va acabar vencent tota reticència.

Ara, passada una setmana, ella xala d’allò més amb la seva lectura. Jo he aprofitat una estoneta lliure per donar-li un cop d’ull. I me l’he acabat, d’una sentada. I quin plaer!

dr-slump-1763294

L’obra es manté fresca com el primer dia. I no només això, el que abans era un simple entreteniment, un xic surrealista, ara he descobert que és una peça mestra. No només he pogut admirar el dibuix de Toriyama, esplèndid, he descobert, gràcies a l’experiència, el seu art narratiu i els seus girs de guió que de menut era incapaç d’entreveure. L’autor agafa tota la cultura popular, la fot a la batedora i ofereix un batut refrescant que deixa un dolç sabor a la boca.

Si teniu 3 euros no deixeu escapar l’oportunitat.

611

Anuncis
One Comment leave one →
  1. 11/17/2015 15:31

    Però no és en català… :(

Deixa un comentari

