Skip to content

EL MEU 2015

01/04/2016

Aquest 2015, sense gaires dubtes, ha sigut un any complicat. La salut m’ha fallat en no poques ocasions fent que la meva activitat habitual quedés força menguada. Entre les cervicals, talls, cops i virus diversos he hagut de d’adaptar-m’hi i deixar de banda forces coses. Tot i així, ara amb perspectiva, es pot dir que tot i això la productivitat ha estat bona i diversa.

NINGU NO ES PERFECTE.jpg

Al Ningú no és perfecte hi he seguit participant. He fallat poques vegades, molts vegades en diferit, això sí, però m’he perdut els dos programes especials amb públic, cosa que em sap greu. El programa, però, segueix endavant amb més força que mai, amb nous col·laboradors i seccions. Les descarregues no paren de créixer i la popularitat d’aquest programa de ràdio no para de pujar.

No m’oblido del programa el Pla B, ara mateix en pausa, on he col·laborat en aquesta ocasió aportant disseccions de les escenes més mítiques de la història del cinema.

TALLER

El taller d’escriptura creativa tampoc ha parat el seu ritme. En aquesta ocasió, i durant tot el curs, els assistents han pogut redactar una novel·la entre tots. A més de tenir alumnes nous he jugat estructurant les classes de manera diferent i apostant per fer nous tipus d’exercicis. L’assistència ha sigut molt bona i estic molt orgullós de com han avançat la majoria dels alumnes. Llàstima que per motius laborals aquest any no podré seguir amb ells.

Pel que fa la pel·lícula que tenim entre mans a Factoria Corman no hem avançat gaire. El temps se’ns ha tirat al damunt. La confecció del guió és lenta i dolorosa. Si partir de zero ja és complicat adaptar l’obra d’un autor complexe i reconegut és un repte important. La documentació és clau, i el treball d’anàlisi fatiga. Ara, amb la incorporació d’una productora audiovisual hem rebut un nou impuls que esperem que ens faci avançar de manera més fluïda.

CICLE REBOBINA

També amb Factoria Corman hem acceptat el repte de tirar endavant el Cicle Rebobina, una aposta de La Cate de Figueres per una nova aposta cinèfila a la ciutat. Altres projectes semblants es realitzen a la resta de l’Estat, però aquí comporta una certa complexitat. Els figuerencs estan fets d’una pasta especial, jo el primer, i els horaris no ens han afavorit gaire. L’assistència ha sigut justeta, però esperem que en aquest nou any aconseguim trobar nous mecanismes per moure al públic.

El meu repòs forçat, però, ha aportat nous reptes amb aficions que quasi tenia abandonades. Junt amb un company hem creat un còmic. Ell amb el guió i jo al llapis ens hem tret de la màniga una aventura que veurà la llum aquest 2016. Es tracta d’una experiment petit i auto-editat, que en cap cas busca un interès econòmic, simplement treure rendiment a les hores de feina que hi hem invertit. Esperem que aquest principi d’any surti a la venta i en fem la presentació pertinent.

DISTOPYAN

Si l’any passat vaig explotar una faceta nova, personificar el capellà d’una boda, en aquesta ocasió m’he convertit en un presentador de concurs. El dia de l’orgull friki, a la Llibres Low Cost, vaig exercir aquest paper amb força èxit. Això em va portar a repetir la jugada a la inauguració de la botiga Distopyan Hobbies, i tot i que alguns es van queixar del nivell alt de les qüestions, me’n sento molt satisfet. Pe fi els meus coneixements culturalment dispersos tenen una via d’escapament.

ACOCOLLONAT.jpg

No em puc oblidar de l’Acocollona’t. En aquesta ocasió vaig poder esgarrapar uns quants dies per poder participar-hi. Vaig fer-me càrrec de fer un seguiment de les activitats i escriure’n les cròniques dels actes, a banda de fer ressenyes de les obres projectades. També gràcies a les Ter-Cat vaig tenir la oportunitat de participar a la xerrada que van organitzar junt a tres monstres com són: en David Ruiz, en Sebastià Roig i l’Ignasi Arbat. Una jornada molt especial, finalitzada amb l’assistència al Festival de Curts d’Humor de la Taixonera, impossible d’oblidar.

FIGUERES GALACTICA.jpg

Ja acabant l’any va venir l’aposta més arriscada de totes. Junt al Sergi Toboso i l’Alfons Gumbau vam crear Oci Ficció. Aquesta agrupació ha servit per organitzar la Figueres Galàctica, unes jornades centrades en Star Wars a la ciutat de Figueres. Amb l’excusa de muntar un especial del Ningú no és perfecte a la ciutat vam acabar fent gran tot plegat fins acabar realitzant un esdeveniment inèdits a la ciutat. Al llarg de 10 dies diverses activitats gratuïtes destinades a un públic orfe d’aquest tipus d’esdeveniment a la vila. Val a dir que al ser la primera vegada i tenir un pressupost nul ha sigut molt complicat. Hi hem invertit moltes hores però al final ha valgut molt la pena i esperem que tingui continuïtat durant molt de temps. La resposta del públic va ser bona i la dels mitjans espectacular. Hi ha futur.

CAMINADES.jpg

Ah, i no menys important: les caminades. Amb el mal a les cervicals m’he animat a fer exercici i fer llargues passejades per l’Empordà per enfortir un xic aquest petit cos meu. Val, no té cap mèrit intel·lectual, però hi ha una constància i esforç a tenir en compte.

I fins aquí un breu repàs de tot el que he empés. En cap cas m’he fet ric ni famós, tampoc és l’objectiu, però tinc el convenciment que he ajudat a no poques persones a esbargir-se de les seves cabòries diàries; i això, amics, és el més reconfortant que us podeu imaginar.

I aquest 2016? A saber, tinc alguns projectes ja iniciats, i plans per tirar-ne endavant de nous. Sigui com sigui aquest cul no pot parar quiet.

Anuncis
No comments yet

Deixa un comentari

