Skip to content

CRÒNICA DE LA BARCELONA GAMES WORLD

10/09/2016

*no sóc un expert en el tema, així que trobareu mil i una barbaritats. Disculpes per endavant.

Aprofitant les vacances al màxim, el passat divendres, em vaig permetre el luxe d’anar a la primera edició barcelonesa de d’aquest esdeveniment. Quatre dies al Palau Firal de la capital comtal dedicats completament al món dels videojocs. Tot i no ser gamer, ni de lluny, em fascina el poder aconseguit per aquest camp d’oci, que al igual que els còmics, ha crescut amb els seus afeccionats convertint-se en un cultura global que mou més milions que la música o el cinema. Al saber que enguany es traslladava a hora i mitja de casa meu vaig decidir que era el moment de fer-hi una visita i descobrir aquest fenomen.

IMG_20161007_160529.jpg

El primer que puc dir és que l’entrada no em sembla cara. Per 12 euros tenies entreteniment per hores, dies o fins i tot per una setmana; amb una sola jornada no t’ho acabaves ni de lluny. També em va quedar enseguida clar que els diners invertits allà no eren precisament pocs. A cada moviment ulls et quedaves bocabadat: pantalles gegants, atrezzo impressionant, centenars de vídeo-consoles,… sense contar la de regals que t’emportaves directament o a través de concursos gratuïts. Si no recordo malament tot plegat ocupava 4 pavellons:

-El dedicat a la Play Station i diverses desenvolupadores, a la planta de dalt la IV RetroGames.
-Un annexe dedicat a jocs indies.
-Un dedicat a l’Arena principal.
-Un per a X Box, un Arena secundari i tendes de marxandatge.
-I no menys la plaça central, amb zona foodtrucks i escenari de Los40.

IMG_20161007_143157.jpg

Una fira així no podia deixar de banda la interactivitat, i he de dir que em pensava que seria complicat arribar a jugar a gaire res i a l’hora de la veritat vaig poder remenar tot allò que vaig voler i sense gaires cues; incloses les novetats. Les grans estrenes tenien un munt de parafernàlia (un casa a tamany real, un cap de drac, un ring,…) i amb molt de personal atent ajudant en tot moment. Si tenies ganes de fer el ximple era fàcil; un munt de photocalls, cosplayers i diademes temàtiques t’hi ajudaven. No em puc oblidar de les ulleres de realitat virtual, que eren omnipresents. Tot i que encara falta per ser autènticament realistes el cert és que el sistema immersiu és un pas més que està apunt d’eclosionar completament.

La RetroGames em va sorprendre molt positivament. Com a persona que pentina canes era fàcil fer un viatge nostàlgic a la meva infància tornant a remenar relíquies que van omplir-me no poques hores de menut. Allà hi podies trobar de tot, des de recreatives a estands de venda amb jocs ben pixelats. No hi faltaven gifts de tot tipus i un parell d’exposicions.

IMG_20161007_120447.jpg

Potser el que esperava amb més ganes, però, eren les competicions. Cada vegada amb més importància és un tema que no deixa de sorprendre’m. Els jugadors professionals i les seves partides eren ovacionats per centenars de persones amb res a envejar a altres esports. A més tot el muntatge al seu voltant (escenari, comentaristes, pantalles, treball d’il·luminació) eren absolutament hipnòtics. Pensar les masses (i diners) que mou aquest nou esport és simplement fascinant.

Van ser no poques hores gaudint a cada pas, i només lamento no estar al 100% per acabar d’implosionar amb l’experiència. No em queda més que felicitar a l’organització i a totes les empreses pel treball fet. Desconec com havia anat fins ara a Madrid, però aquesta edició catalana ha sigut espectacular. Això sí, no em cansaré de repetir que no poder sortir i tornar entrar és molt injust; esperem que es solucioni el proper any.

GAME OVER

IMG_20161007_135218.jpg

Anuncis
No comments yet

Deixa un comentari

