Skip to content

NETFLIX, LA PANACEA?

01/23/2017

La plataforma digital de visualització legal per streaming, altrament dit Netflix, ja s’ha fet lloc a la nostra llar. Tot i les reticències inicials he acabat passant pel sedàs i portem poc més d’un mes de convivència. Podem dir que encara ens estem coneixent. Si vaig començar a manegar-lo amb recel al poc em va enamorar i ara, poc a poc, vaig descobrint que també es tira pets.

original.jpg

El cert és que de les produccions pròpies que ofereix (no les he vist totes tampoc, resulta que tinc vida més enllà del comandament a distància) ben poques m’han fet el pes. No, tampoc les de segell Marvel. És més, només m’han satisfet els dos films d’Adam Sandler, que ja sabía que eren ximpleries i m’he trobat exactament això, ximpleries; no m’ha enganyat.

Pel que fa a sèries, un producte que consumeixo poc, sí que m’he emportat agradables sorpreses. Poder veure American Crime Story de cap a peus ha sigut un plaer enorme. A més estic acomplint un dels meus deutes personals, empassar-me tot Star Trek de la s a la k. Hi ha altres produccions que hi dormen tranquil·les esperant que m’hi llenci de cap (d’una en una, amigues, d’una en una) i d’atres que no en tinc ni idea d’on surten i que en cert moment d’avorriment hi acabaré picant.

netflixoriginalseries

Però la gran sorpresa ha sigut un camp poc popular, però que aquí hi té una gran i variada representació: els documentals. I no, no són els típics retrats en moviment d’animals i anades d’olla nazis, aquí tenim biografies interessants i investigacions curioses. Val que són productes amb vocació comercial; però ben fets, i això, al cap i a la fi, és el que m’importa. On més pots trobar tal quantitat de documentals nous? No se m’acut. Com també passa amb els espectacles d’stand up. Aquí n’hi ha un bon sortit i amb noms lluents protagonitzant-los.

Però…tot no són flors i violes. També hi ha un problema que per a servidor és força greu: tot són títols recents. Em vaig adonar d’això amb les pel·lícules. Bona parts dels títols són estrenats a partir de 2010. Dels 2000’s n’hi ha, però no són multitud en comparació. I si ens anem remuntant cap a anys ha la cosa que comença a ser preocupant. Entenc que al néixer fa poc és més fàcil negociar drets de produccions del moment, i més atraients de cares als espectadors, però hi ha una mancança de passat. Potser em faig vell, en realitat és segur això, però moltes vegades quan sec el meu culet al sofà i vull desconnectar, o gaudir, em venen al cap pel·lícules que ja no només em van marcar a mi, també als meus pares i fins i tot als meus avis.

Si tinc ganes de Psicosis de Hitchcock….m’he de conformar amb Bates Motel o Disturbia.

Si vull Cazafantasmas…m’he de conformar amb Spectral.

Si vull Solo ante el peligro…m’he de conformar amb True Grit dels Cohen.

Cap dels sucedanis és dolent, però no és el mateix.

El gran problema és l’usuari. Netflix sap perfectament quin és el seu objectiu: matrimonis d’entre 25 i 45 anys amb ganes d’enganxar-se a una sèrie, veure un film de trets o una comèdia romàntica. No són cinèfils, són gent amb ganes d’aparcar el cervell una estona; no els serveixis un clàssic de Leone, una sèrie b de Corman o una comèdia de Billy Wilder, no el tastaran. Per què gastar-hi temps i diners en aconseguir-lis productes que no siguin llampants o amb hype al damunt?

Esperem que el temps vagi moldejant la plataforma, i més endavant busquin expandir-se amb altres propostes. Jo esperaré assegut mirant a l’Spock de Nimoy saludant amb els dits oberts per després degustar la nova ximpleria d’Adam Sandler.

netflix-3-1200x630-c.jpg

Anuncis
No comments yet

Deixa un comentari

