Skip to content

POWER RANGERS: LA PELÍCULA (1995)

04/11/2017


Ara que s’acaba d’estrenar la nova pel·lícula dels Power Rangers jo faig un salt en el temps per recuperar la primera. Llavors tenia 11 anys i recordo que tothom, la mainada de la meva edat concretament, anava de cul amb la sèrie i semblava que amb l’adaptació a la gran pantalla explotaria l’Univers de hype (expectativa es deia llavors). Menys jo. Mai he entrat dins aquest món, tot just ara he començat a interessar-m’hi i a informar-me respecte el gènere sentai. Per què? Ni idea, al igual que Oliver y Benji em semblaven productes que no anaven destinats a mi.

maxresdefault.jpg

Sigui com sigui ara m’he vist la pel·lícula amb nul·les esperances i simplement per ficar-me al dia. Més de 20 anys després he entès la fama que tinc de repel·lent, ja llavors ho devia ser i n’estic segur que al veure’n un pocs capítols vaig desconnectar amb motius de sobres. Nois amb identitats secretes però que van sempre junts però vestits dels mateixos colors que el seu alter ego ranger, malvats de fira, noms estrambòtics pseudocientífics,…un no parar de ximpleries encadenades que qualsevol persona amb dos dits de front no s’empassa ni amb litres d’aigua.

descarga

Però per altra banda m’he trobat amb una element nostàlgic que m’ha il·luminat el cor; potser no així d’exagerat però que m’ha sobtat. En aquella dècada, ja abandonada la fantasia spielberiana, es feien productes dignes. No intento dotar aquest producte de consum ràpid d’autoria, però és cert que tot el que hi ha compleix uns mínims que la fa poderosament lleugera. No he pogut desconnectar del que veia ni un instant, per grossa que fos la ximpleria plantejada en aquest instant. Personatges simples, argument bàsic, efectes especials vintage,…tots les mancances del cinema infantil més exploit del moment hi són; però el director sap col·locar la càmera per aportar dinamisme, el muntatge és efectiu, la trama no és perd,…coses que en molts blockbusters actuals ni s’ensumen. Mercenaris de la industria fent un producte solvent pel criteri del públic buscat, ni més ni menys.

mighty-morphin-power-rangers-the-movie-1995-by-the_sb7t.640

Així doncs, a l’espera de poder anar al cinema a veure el reboot d’aquest any he malgastat, amb gust, una horeta i mitja en aquesta pel·lícula que ni passarà a la història ni va guanyar un sol premi, però que va fer feliços a milers d’infants.

El millor: l’score, com és que ja no es fan així de solvents?

El pitjor: el putu Ranger Blanc.

Nota: 6 sobre 10.

Fitxa a IMDB

No comments yet

Deixa un comentari

