Skip to content

BERBERIAN SOUND STUDIO (2012)

04/16/2017


O estic perdent el criteri o simplement m’estic en un vell conservador.

Aquesta pel·lícula ha guanyat un grapat de premis i la crítica la va deixar pels núvols en el seu moment. Ara vinc jo cinc anys després i m’emporto una decepció que fins a cert punt m’exalta.

450_1000 (1)

Val, no sóc sóc imbècil del tot i admeto les virtuts de la cinta. El treball de fotografia, el tempo i, com no, tot l’apartat auditiu, és més que destacable. Però quan intento buscar una mica més enllà em deixa fred. Vaig estar tota la pel·lícula mig hipnotitzat davant la pantalla per arribar als crèdits finals preguntant-me perquè cony havia malgastat aquell temps tinguent la saga Transformers en 4K?

450_1000

Potser el gran problema de tot plegat és que vol ser un homenatge al giallo i per fer-ho deixa de banda un dels punts claus del gènere, ser explícit. Entenc que és una aproximació artística al tema, però com va dir el meu pare després de veure al cinema El proyecto de la Bruja de Blair (1999) on cony és la bruixa del títol?!”.

critica-berberian-sound-studio-para-alucine

El millor: tot l’apartat artístic.

El pitjor: sembla que podrem veure-hi tetes, i no. Sembla que podrem veure sang, i no. Pot ser un menú complet, i no, ni molt menys.

Nota: 6 sobre 10.

Fotxa IMDB.

Anuncis
No comments yet

Deixa un comentari

