Skip to content

EL VERDUGO (1963)

04/17/2017

Vista a YOMVI.

Tinc un deute pendent amb el cinema espanyol. Reconec que he vist poca producció feta a l’Estat i que en realitat tinc poques excuses per no haver-ho fet. És més, estic quedant com un imbècil al catalogar el cinema espanyol per si mateix quan dins d’aquesta cinematografia hi ha molts estils i gèneres tractats. Però escoltin, no sé com referir-m’hi sense etiquetar-ho.

61

Però al que anava.

Aquest any he decidit començar a redimir-me tastant productes als quals fins ara no m’hi havia atrevit amb constància. Pel que fa producció hispana i els seus clàssics he apostat pel cavall guanyador: Berlanga. Bona part de la seva filmografia està farcida de clàssics i, a més, són comèdies.

He començat amb aquesta i crec que és l’inici d’una bonica amistat em penso.

El_verdugo_38

Retrat d’una època fosca i trista on s’utilitzen aquestes mateixes armes per plasmar-ho. La història manté un pols narratiu calmat en muntatge, però que en realitat amaga un munt de punts que la doten d’un bombardeig constant d’informació i entreteniment. Les situacions, els diàlegs, les interpretacions, l’atrezzo i la música són utilitzats amb intel·ligència aportant un verisme exagerat que acaba convertint-se en una paròdia descarnada de la tristor més absoluta.

verdugo_efespfive417829-3016051.jpg_1306973099

Intentar plasmar totes les virtuts que conté seria allargar-me desenes de pàgines i sempre acabaria fent curt. Millor, simplement, deixeu de banda els vostres prejudicis temporals i gaudiu.

El millor: quan el protagonista intenta parar una disputa.

El pitjor: no se m’acut res ara mateix.

Nota: 10 sobre 10.

FITXA A IMDB.

Anuncis
No comments yet

Deixa un comentari

